Circuit en Kerstfeest

In het fotoalbum staan wat foto’s over de verschillende activiteiten die de kinderen in circuitvorm de laatste schoolweek hebben uitgevoerd.
1. Van knex een kerstfiguur bouwen. Verhouding, verbinding en vormgeving staan centraal. Wiskundig, ruimtelijk en technisch inzicht waren vereist. Maar ook overleg, elkaar helpen en doorzettingsvermogen waren noodzakelijk om te komen tot een creatief resultaat.
2. Een woordzoeker maken van de themawoorden uit de taalles. De woordzoekers werden gekopieerd zodat iedereen jouw woordzoeker ook echt kon maken.
3. Varia. Een soort loco waarbij je rekenopdrachtjes ging maken (klok, Romeinse cijfers, optellen en aftrekken of tafels en deelsommen) wanneer je alle opdrachten af hebt ontstaat er een figuur. Zo Kun je checken of je het goed hebt gemaakt.
4. Programmeren met de microbit. Kun je een knipperende ster maken of een kerstboodschap programmeren op de microbit?
5. Sleutelvragen; creatief denken zoals het maken van een kerstalfabet of ontwerp een arrenslee. Bedenk vragen met het antwoord; omdat het kerstmis is!
6. Origami. Lukt het jou om een kerstvouwsel te maken via een instructiefilmpje? Goed kijken, luisteren en uitvoeren.

De kinderen vonden dit erg leuk om eens op een andere manier bezig te zijn in de klas. Spelenderwijs leren!

Ook zal ik nog een paar foto’s van het fijne kerstfeest plaatsen!
Dank jullie wel voor alle goede voorbereidingen.
Heerlijke hapjes, schitterende kinderen, gezellige sfeer!

Geniet van deze bijzondere vakantie, Fijne Feestdagen en een Gezond en Gelukkig Nieuwjaar!!

Terug naar overzicht
Meerdere groepen

Zie ginds komt......

Op woensdag 4 december wordt er een mooie tentoonstelling ...

Meerdere groepen

Versieren

Het lijkt nog ver weg , maar toch breekt de Sinterklaastijd ...

Groep 5b/6b

Schrapgedicht

Wat was het fijn om even een week vakantie te vieren, want ...

Groep 5b/6b

IVN

Beste ouders Dank voor alle creatieve inzet, door hulp te ...

Groep 5b/6b

Dank je wel

Beste oudersDank je wel voor de verrassende dag, ...